Lennart Nilsson

Photoblogg

Ränderna går aldrig ur

Veckans Fototriss

Så här skönt, tyckte Britta det var att stoppa ner fötterna till fiskarna.

.

Garra Rufa fiskarna äter på fötterna. Tur att de är tandlösa.

.

Efter några minuter ser det ju ut att vara riktigt skönt.

.

Fototrissen denna vecka har temat: ”Ränderna går aldrig ur”

.

Under vår Thailandsresa i december hade Britta bestämt sig för att prova på att mata fiskarna med hudavlagringar från fötterna. Trots att det verkade läskigt att stoppa ner fötterna till fiskarna så gjorde hon det ändå. Envisheten som hon burit med sig sedan barndomen tog överhand. Tjugo minuters fiskmatning (fiskpedikyr) kostade ca 50 kronor och hon satt kvar hela tiden ut. Vilken smart affärsidé. Kunden betalar för att få mata fiskar med egen medhavd mat.

Envishet = En rand som aldrig går ur.

.

21 januari, 2012 - Posted by | Foto, Fototriss, Människor, Thailand |

20 kommentarer »

  1. Oj, här skrattade jag gott! Sista meningen är ju klockren!

    Kommentar av Anni | 22 januari, 2012 | Svara

  2. Härliga bilder. Jag vet inte om jag skulle våga stoppa ner fötterna till de fiskarna. Tänk om de äter mer på fötterna än hudavlagringar.

    Kommentar av Per-Anders | 22 januari, 2012 | Svara

  3. Härlig fototriss, fick mig verkligen att le såhär i lördagsnatten :0)

    Kommentar av Hanna | 22 januari, 2012 | Svara

  4. Ja, verkligen en lysande affärsidé…och människor går på det! Blir fötterna fina efter det eller varför gör man det? Det måste ju finnas något som lockar annat än att bli käkad på av fiskar!

    Ha en skön söndag!

    Kommentar av Anneli - A'la Foto | 22 januari, 2012 | Svara

    • Tanken är att fötterna ska bli fina och att det ska upplevas som en lättare massage. Men hon märkte ingen skillnad efteråt och det kittlade bara lite lätt.

      Kommentar av Lennart | 22 januari, 2012 | Svara

  5. En rolig triss!
    Ha det gott!

    Kommentar av Misswhatsit | 22 januari, 2012 | Svara

  6. Fiskspa är inget för mig, har inte velat prova då jag varit i Thailand, räcker med att fotografera. Men bilderna är jättefina och jag undrar var i Thailand är dom tagna? Själv kom jag för några dagar sedan hem från Kina, men åker till Phuket om 3 veckor. Längtar till sol och värme.

    Kommentar av Benita | 22 januari, 2012 | Svara

    • Bilderna är från Khao Lak.

      Kommentar av Lennart | 22 januari, 2012 | Svara

  7. 🙂 Underbar tolkning, hade nog inte vågat stoppa ner mina fötter. Strongt 🙂

    Kommentar av Ingalill | 22 januari, 2012 | Svara

  8. Haha – ansiktsuttrycket på första bilden är ju oslagbart.
    Tack för ett gott skratt, så här på söndags morgonen!

    Glad söndag!

    Kommentar av SoF | 22 januari, 2012 | Svara

  9. Fin tolkning du bjöd på 🙂 Man kunde aldrig gissa vad som skulle hända efter första bilden. Härligt fångat!

    Kommentar av Åke Blomqvist | 22 januari, 2012 | Svara

  10. :)))) Skön bildsvit som startar i chockverkan. Men sen ser det bara alldeles underbart ut att slå sig ner bland palmer och plaska med tårna, med eller utan småfisk.

    Kommentar av llhertz | 22 januari, 2012 | Svara

  11. Gillar din tolkning av temat. Härliga bilder även om Britta ser lite förskräckt ut på första. Provade aldrig det där när jag var i Thailand sist. Nu har det kommit fiskspa till Malta också så kanske skulle man låta firrarana få gnaga lite på fötterna 😉 Nyttigt, vet inte. Men helt klart ofarligt kul 🙂

    Kommentar av Anita | 22 januari, 2012 | Svara

  12. Haha, toppentriss! Vilken min!

    Kommentar av Barnens Hjältar | 22 januari, 2012 | Svara

  13. Ett umärkt bra val till temat. Gillar det skarpt.

    Kommentar av Anemonen | 22 januari, 2012 | Svara

  14. Haha, vilken härlig bildtriss!!! Underbar!

    Kommentar av Ninnie | 22 januari, 2012 | Svara

  15. Kul tolkning!

    Kommentar av SigridfraEnget | 22 januari, 2012 | Svara

  16. Vilken rolig tolkning =) Visst är det så att ränderna går aldrig ur en envis!
    Jag testade fiskpedikyren i Indien och jag tyckte det var otroligt skönt och fötterna blev jättelena och fina =)

    Kommentar av Karoleen | 23 januari, 2012 | Svara

  17. Bra tolkning och fina, livfulla bilder till den.

    Kommentar av Jah Holis | 24 januari, 2012 | Svara

  18. Haha… Det där skulle jag vilja prova.. Kul och fina bilder.

    Kommentar av Cina | 25 januari, 2012 | Svara


Lämna en kommentar så blir jag glad, ris eller ros.

