Lennart Nilsson

Photoblogg

Så här ser det ut där jag är

Veckans Fototriss

Den gamla byggnaden i Torshälla hamn har fått en ny granne i form av ett ”litet” grått garage.

.

Delvis fruset vattenfall vid kvarnen i Torshälla.

.

Tors bockar står mitt i ån med isig fot, omgiven av änder.

.

Min tolkning av veckans Fototriss med temat: Så här ser det ut där jag är.

Lördagen den 11 februari 2012, var gråmulen och kändes kylig trots att termometern visade endast 2 minusgrader. Snötäcket är endast ett par cm att jämföras med den ca halvmeter vi hade för ett år sedan.

.

11 februari, 2012 - Posted by | Foto, Fototriss, Torshälla, Vatten | , ,

23 kommentarer »

  1. Ser ut som att ni också hade gråväder. Men det är fina bilder över Torshälla 🙂

    Kommentar av cat | 12 februari, 2012 | Svara

  2. Vilka vackra bilder 🙂

    Kommentar av Ingalill | 12 februari, 2012 | Svara

  3. Torshälla inte långt från Köping. Fin liten stad och en kanonfint konditori finns det 🙂
    (kollegor till mig)
    Jättefina bilder från Torshälla.

    Kommentar av Tinezza | 12 februari, 2012 | Svara

  4. Vackra vinterbilder! Tvåan blir min favorit.
    Ha det gott!

    Kommentar av Misswhatsit | 12 februari, 2012 | Svara

  5. Härliga bilder! Tycker alla bilder har sin charm.

    Kommentar av Me and my dark secrets | 12 februari, 2012 | Svara

  6. Beautiful shots!

    Kommentar av Mama Zen | 12 februari, 2012 | Svara

  7. Torshälla har jag missat då jag varit i dina omgivningar, var mer vid Kungsör och strax söder om där …
    … Nu vet jag hur där ser ut efter att sett dina bilder.

    Kommentar av Lars G | 12 februari, 2012 | Svara

  8. Fina bilder 🙂 Gillar den sista!

    Kommentar av Britten Asplund | 12 februari, 2012 | Svara

  9. great shots! 🙂

    Kommentar av Tina´s PicStory | 12 februari, 2012 | Svara

  10. Vad är det de heter bockarna? Tandgnistr och tandgnostr eller något sådant 🙂 Fin triss!

    Kommentar av madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD | 12 februari, 2012 | Svara

  11. Härliga bilder från Torshälla! Känner igen motiven!

    Jag är också med i samma fotoklubb som du men alla aktiviteter är mest på vinterhalvåret då jag bor i Spanien. Lite synd. Men jag är med i en fotoklubb här i Nerja, vilket är mycket trevligt!

    Kommentar av Cecilia Artista | 12 februari, 2012 | Svara

  12. Flott triss,- og det ser mye kaldere ut en -2 grader!
    Ha en flott søndag:)

    Kommentar av Monica | 12 februari, 2012 | Svara

  13. Fin triss!! 🙂

    Kommentar av equaltonone | 12 februari, 2012 | Svara

  14. Fin fin triss och jag gillar verkligen den mittersta.

    Kommentar av Lena | 12 februari, 2012 | Svara

  15. Så vackra bilder, ser verkligen kallt ut! Jag gillar isformationen.

    Kommentar av Lena Abrahamsson | 12 februari, 2012 | Svara

  16. Verkligen vintriga bilder i trissen.
    Jag gillar ju Tor i ån…

    Kommentar av baldwin67 | 13 februari, 2012 | Svara

  17. Åh, härlig triss med gamla byggnader, frostbitet träd och snötäcken.
    kram

    Kommentar av Tine | 13 februari, 2012 | Svara

  18. Härlig triss från Torshälla med bekanta vyer. Vattenfallet med is gillar jag skarpt!

    Kommentar av Anita A | 13 februari, 2012 | Svara

  19. Vilka vackra vinterbilder 🙂 Jag älskar snö på bild men föredrar att vara här på Malta där jag numera bor.

    Kommentar av Camilla | 13 februari, 2012 | Svara

  20. Fina bilder från där du är ! Ser väldigt kallt ut. Ja, speciellt mittenbilden 😉

    Kommentar av Anita | 13 februari, 2012 | Svara

  21. Fina bilder!

    Kommentar av Lena o Tommy | 14 februari, 2012 | Svara

  22. Fina vinterbilder! Men jag föll lite mer för det frysna vattenfallet 🙂

    Kommentar av Åke Blomqvist | 16 februari, 2012 | Svara

  23. Fin triss!

    Kommentar av Jenny | 16 februari, 2012 | Svara


Lämna en kommentar så blir jag glad, ris eller ros.

