Lennart Nilsson

Photoblogg

Vad ligger mig varmt om hjärtat?

Veckans FOTOTRISS

Wasserburg-BodenseeDen lilla halvön Wasserburg i Bodensjön rymmer både kyrka och slott.

Andernach-solnedgångSolnedgång i Andernach vid Rhen, där ställplatsen ligger direkt vid stranden.

Köln_Floden_DomenKöln som delas av Rhen, med den mäktiga Domkyrkan som tydligt inslag i stadsbilden.

Veckans FOTOTRISS med temat: Vad ligger dig varmt om hjärtat?
Det som ligger mig varmt om hjärtat är att resa. Bilderna är från sommarens resa i Tyskland. Ett av de absolut trevligaste sätten att resa på tycker jag är med husbil. Husbilslivet gör att jag  kommer till platser jag inte visste fanns. Får uppleva många olika miljöer på kort tid och träffa likasinnade människor.
Detta utesluter naturligtvis inte en och annan resa med flyg för att nå till avlägsnare mål. Vill du se fler bilder och läsa om livet i husbil klicka vidare till Husbilslivet.se

Fototrissen sponsras denna omgång av Vingresor.

.
Inlägget visas hos Bloggnytt

19 januari, 2013 - Posted by | Fototriss, Tyskland 2012 | , , ,

16 kommentarer »

  1. Åh, så vackert! Älskar vyn i sista bilden. Fint!

    Kommentar av Annie | 20 januari, 2013 | Svara

  2. Jättevackra vyer!

    Kommentar av B i r g i t t a | 20 januari, 2013 | Svara

  3. Har inte varit där men skulle mycket väl kunna tänka mig efter dessa bilderna.
    Ha en skön vecka.

    Kommentar av jacglenphoto | 20 januari, 2013 | Svara

  4. Fina bilder. Jag har bilsemestrat en gång i Tyskland då sonen och jag var till den lilla staden Celle, strax utanför Hanover. Det var kul att resa runt i Tyskland.

    Kommentar av Per-Anders | 20 januari, 2013 | Svara

  5. Vi var med i Tyskland i somras fast mina bilder är från Danmark

    Kommentar av Madelein - Mother of six | 20 januari, 2013 | Svara

  6. Verkligen fin triss och härligt med alla husbilar som står där på rad =)

    Kommentar av nattsyrransphoto | 20 januari, 2013 | Svara

  7. Underbara bilder där den första blir min favorit!

    Ha en skön söndag!

    Kommentar av Anneli - A'la Foto | 20 januari, 2013 | Svara

  8. Fina bilder från din Tysklandsresa. Mittenbilden där solen färgar sjön orange är fantastisk. Sista bilden har fin djupverkan med den lite disiga bakgrunden.

    Kommentar av Steffe och Ingrid | 20 januari, 2013 | Svara

  9. Vilka vackra bilder! Och vi kan ju bara hålla med om att det är härligt att resa med husbil! 🙂

    Kommentar av Freedomtravel | 20 januari, 2013 | Svara

  10. Underbara bilder som väcker nostalgi hos mig. Jag var på bussresa för många år sedan till bla Bodensjön. Det skulle inte vara dumt med en resa med husbil i nutid. En härlig triss!

    Kommentar av Misswhatsit | 20 januari, 2013 | Svara

  11. Själv har jag aldrig besökt Tyskland, kanske för att landet är så mycket att det är svårt att välja. Men nu fick jag ju lite uppslag med dina fina bilder. Kanske borde klicka på länken.

    Kommentar av kajsalisasblogg | 20 januari, 2013 | Svara

  12. Underbara bilder:)

    Kommentar av Ingalill | 20 januari, 2013 | Svara

  13. Fina bilder från din resa. Att vara ute och resa är härligt. Speciellt när man har med sig en kamera som sällskap 🙂

    Kommentar av Wildhearts | 20 januari, 2013 | Svara

  14. Det var ett bra tema det här för man får se så många olika bilder. Jag som trodde många skulle visa bilder av barn, nära och kära och djur osv. Men man har fått se allt från blommor till landskapsvyer! Tack för titten!

    Kommentar av Carita Liljendahl | 20 januari, 2013 | Svara

  15. Fina resebilder.

    Kommentar av irene andersson | 20 januari, 2013 | Svara

  16. Bra triss på veckans tema.

    Kommentar av Jah Hollis | 21 januari, 2013 | Svara


Lämna en kommentar så blir jag glad, ris eller ros.

